Over de paarderennen en gewassen worden - Reisverslag uit Madras, India van Annemieke - WaarBenJij.nu Over de paarderennen en gewassen worden - Reisverslag uit Madras, India van Annemieke - WaarBenJij.nu

Over de paarderennen en gewassen worden

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

30 Mei 2007 | India, Madras

Grr was ik net klaar met een bericht schrijven, viel de electriciteit uit! Nu moet ik dus weer helemaal opnieuw schrijven..

Ik ben de afgelopen twee weken door Zuid India gereisd en dat was erg leuk! Ik ben onder andere naar theevelden gegaan, naar de 'backwaters'(allemaal kleine en grote kanalen waaraan mensen leven) en heb mooie tempels en een paleis gezien. En het begin van de monsoon meegemaakt in Kerala, wat grote regenbuien inhoudt...

Maar het meest bijzonder waren nog wel mijn activiteiten. Ik ben namelijk naar de paarderennen gegaan en dat was geweldig! Hoewel je het niet erg goed kon zien (van veraf en die beesten rennen hard!) was de sfeer aan de racebaan erg goed. Het was vooral leuk om geld in te zetten, omdat het de spannig wat verhoogd. Ik zette in de eerste race in op 'Royal Amaretto', een paard dat niet favoriet was maar ik erg erg vitaal en fel uit vond zien. Ik was de enige zo'n beetje die op dit paard inzette, en wie won er uit 18 paarden? Royal Amaretto! Was super, vooral omdat ik de enige buitenlander en vrouw daar was die inzette, en dan het als enige goed heb haha.

Verder nog een ayurvedische massage gedaan, wat erg raar was. Ik had me niet echt ingelezen, dacht dat het wel zo'n beetje hetzelfde als een gewone massage was. Ik was dus wel geshockt toen ik me aan het uitkleden was en hoorde dat alles uit moest, jawel, dat ik poedelnaakt moest zijn voor de massage. Ik kreeg zelfs niet eens een 'lendendoekje' om...
Gelukkig werd de massage wel door een vrouw gegeven.

De massage zelf was wel ok, veel olie en soms een beetje te hard, maar dat is vaak zo. Na mijn lichaam deed ik een soort speciale hoofdmassage, een behandeling waarbij olie op je voorhoofd werd gedruppeld en wat goed zou werken tegen hoofdpijn, stress, en slapeloosheid. Ik vond het eigenlijk maar raar en was voornamelijk bang dat ik olie in mijn ogen zou krijgen wat uiteraard dan ook een paar keer gebeurde...

Maar het echte rare gebeurde na de massage, toen mijn masseuse me naar de badkamer leidde, me op de wc zette, en mijn haar ging was en de rest van mijn lichaam ook ging insoppen. Het was handig, aangezien ik superglibberde van de olie, maar ik vond het echt gek, ik voelde me net een kind dat door zijn vader of moeder gewassen werd. Maar ik hoorde van een andere jongen later dat hij na zijn massage ook zo'n behandeling had gekregen van zijn 2 (!) mannelijke masseurs, dus blijkbaar hoort het bij de service... ?!

Sinds vanochtend ben ik trouwens weer in Chennai, na een 19-uur durende busreis (nieuw record!) waarvan ik blij ben dat het over is. De komende week ga ik winkelen, weer heel veel gedag zeggen, en naar een Indiase bruiloft (jawel, van de broer van een vriendin van mijn vriendje; ik heb de bruidegom in kwestie nog nooit ontmoet en ik weet niet eens zijn naam). Op 6 juni vlieg ik naar Engeland en daar zal ik dan anderhalve week zijn. En dan denk ik rond 18 juni naar Nederland terug te komen, zodat ik naar Van Dikhout en Rowwen Heze in de feesttent in Nieuw-Vennep kan gaan..

Ik hoop jullie rond die tijd weer te zien!

Laatste kus vanuit India,
Annemieke

ps ik heb enkele foto's in mijn fotoboek geplaatst, van een theeplantage, de backwaters, en een paleis in Mysore

  • 02 Juni 2007 - 11:08

    Dirk:

    Mooie foto's weer!! Typisch iets voor jou om al die mannen te verslaan met de paardenrennen;)

  • 06 Juni 2007 - 08:05

    Karin:

    Hoi Annemieke!!
    Ik vroeg mezelf af wat je eigenlijk aan het doen zou zijn. We hebben al zo'n tijd geen contact meer gehad. Dus keek ik even op je site. En ja hoor: je bent op reis! Geweldig om je verhalen te lezen. Wat ben jij een avonturier. Ik lees dat je al weer bijna terug komt, dus geniet nog even van de laatste paar dagen.

    Liefs Karin

  • 09 Juni 2007 - 07:23

    Eveline:

    hee annemieke,

    hoe bevalt het om weer in europa te zijn? ben wel jaloers op je hoor, dat je nu lekker bij je vriendje bent :) Vertrek dalijk naar Delhi (bijna 40 uur!) om het noorden te ontdekken! spannend...:-) wilde je nog even heel veel plezier wensen deze week in engeland en suc6 met het afronden van je scriptie! Misschien zie ik je nog eens in NL (op een terrasje in Maastricht ofzo!)

    x Eveline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 50231

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 31 Augustus 2014

Wereldreis 2013 - ???

02 Februari 2005 - 06 Juni 2007

Eerdere reizen

Landen bezocht: