Heet, heter, heetst... - Reisverslag uit Madras, India van Annemieke - WaarBenJij.nu Heet, heter, heetst... - Reisverslag uit Madras, India van Annemieke - WaarBenJij.nu

Heet, heter, heetst...

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

26 April 2007 | India, Madras

Oef, het is warm hier, gisteren rond de 43 graden Celsius en vandaag voelde het nog warmer aan dan gisteren!!! Ik herinner me nog dat ik aankwam in Chennai eind februari en dat ik het toen al best wel heet vond. Achteraf gezien viel dat best mee, het was toen ‘slechts’ 35 graden en de hete periode was toen nog niet eens begonnen …

Dat is ondertussen wel het geval al moet het hoogtepunt nog komen. Dat is in mei of begin juni, net voor de regen komt…

Na een stop van twee weken ben ik weer begonnen met interviewen en ik hoop daar snel mee klaar te zijn. Ik heb al een plan voor als ik klaar ben: overzomeren in Ooty, een heuvelachtig gebied ongeveer 10 uur van Chennai vandaan waar het soms zelfs koud is en waar warme kleding aanbevolen wordt.

Maar om terug te komen op de hitte, ik merk dat het zijn effect heeft op de mensen om me heen. Ik heb niet gemerkt dat mensen minder werken en meer rusten, maar wel dat iedereen om me heen ineens ziek wordt. Ik denk dat veel van de ziektes te maken hebben met uitdroging en met slecht of niet-voedzaam eten. En ja hoor, ik ben ook ziek geworden, en het heeft me twee weken geduurd om beter te worden. Volgens de dokter dronk ik niet genoeg en ik moest meer groente en fruit eten. Het klopt wel, ik at amper groente, aangezien in mijn hostel dagelijks maar een klein miezerig hoopje geserveerd werd wat vaak zo pittig was dat ik maar de helft at… Maar nu ben ik met een inhaalslag begonnen: elke dag kook ik zelf boontjes of worteltjes en eet ik een stuk komkommer. Iedereen hier kijkt me raar aan als ik niet gekruide gekookte groente eet maar ik word alleen maar blij van dit groenvoer, met name als ik dan terwijl ik eet weer een verhaal hoor van een meisje dat ziek is geworden…

Nu probeer ik dus beter te eten, meer te drinken (wat lastig is, want op een gegeven moment ben je water gewoon zat!), en het rustig aan te doen met interviewen. Het is goed om te relaxen en je niet teveel druk te maken, dan gaat het het beste…

Kus Annemieke

  • 26 April 2007 - 12:12

    Dirk:

    En ik heb 't hier al warm met 25 graden.. kom jij d'r overheen met 43 :|

  • 26 April 2007 - 12:28

    Audrey:

    Dat je alweer twee maanden weg bent, gaat toch snel he!
    pfff, 43 graden, moet er niet aan denken, dan geniet ik toch liever van de zomerse temperaturen in Nederland :-). Zorg maar goed voor jezelf, we willen wel dat je heelhuids terugkomt!

    x Audrey

  • 01 Mei 2007 - 13:32

    Dénise:

    Leuk dat je ook al vakantieplannen hebt. Ben je van plan om daar de hele zomer te blijven?
    Hopelijk wen je snel aan de hitte!
    X Dénise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 50232

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 31 Augustus 2014

Wereldreis 2013 - ???

02 Februari 2005 - 06 Juni 2007

Eerdere reizen

Landen bezocht: