Home sweet home - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Annemieke - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Annemieke - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

16 Juli 2013 | Nederland, Haarlem

Hi allemaal,

Ondertussen ben ik alweer thuis! Drie maanden zijn toch erg snel gegaan, al heb ik wel het gevoel dat ik er helemaal tussenuit ben geweest en ben ik erg bruin geworden.

Na Argentinië ben ik naar Brazilië afgereisd, een land waar ik aanvankelijk een beetje tegenop keek, omdat ik niet wist of het veilig zou zijn. In eerdere landen had ik ook al horrorverhalen gehoord (één meisje was 2x beroofd, bij een ander was de pinpas geskimd), maar uiteindelijk viel dat voor mij 100% mee (niets gebeurd!). En uiteindelijk ben ik zelfs een beetje verliefd geworden op Brazilië! Het is namelijk een geweldig land en het is warm, waar ik wel aan toe was na een maand lang een muts te hebben gedragen (zelfs in bed vanwege het gebrek aan centrale verwarming...). Daarnaast is Brazilië groen, erg groen, en heeft het ontzettend mooie stranden. Mijn laatste week heb ik daarom het naar-het-strand-gaan en het hangmat-hangen tot een kunst verheven, en dit was heerlijk! Tenslotte zijn Brazilianen geweldige mensen. Waar ik in andere landen voornamelijk met toeristen omging, was dit in Brazilië totaal anders, want ik ontmoette heel veel Braziliaanse toeristen die echt ontzettend leuk en gastvrij waren. Een top einde van mijn reis dus!!

Als ik terugkijk op de reis, merk ik dat elk land een thema voor mij had. Peru stond in het teken van familie, vanwege het huwelijk en het reizen met mijn moeder. In Bolivia kwam ik in het reizigerswereldje en begon ik (eindelijk!) mijn oude werk langzaam los te laten. Tenslotte heb ik in Argentinië en Brazilië alleen maar genoten, in Argentinië van het heerlijke eten en drinken en in Brazilië van het weer en de schitterende natuur.

En nu thuis, wat wel even wennen is. Hoewel het heerlijk is om weer in mijn mooie huisje te zijn, vrienden te gaan zien en een volle kledingkast te hebben in plaats van keuze uit 2 broeken met gaten, ben ik nog steeds een beetje in de hippie sfeer (ik draai nog steeds de halve dag reggae muziek...) en moet ik nu ook gaan nadenken over wat ik hierna wil gaan doen! Mijn aanvankelijke idee was om na de zomer óf Arabisch in Libanon te gaan leren óf om via het Midden-Oosten naar Zuid Afrika te reizen over land. Maar ik moet zeggen dat ik het werken soms ook wel een beetje mis, en dat Rio de Janeiro en Buenos Aires me ook geweldige steden lijken om ook een tijdje in te wonen. Oh ja, en ik wilde ook nog een keer terug naar India, Bangladesh en Indonesië en er was ook nog een plan om een vriendin in Singapore op te zoeken. Opties in overvloed :-)

Wordt vervolgd dus...

Liefs, Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 50258

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 31 Augustus 2014

Wereldreis 2013 - ???

02 Februari 2005 - 06 Juni 2007

Eerdere reizen

Landen bezocht: