Selamat Datang...... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Annemieke - WaarBenJij.nu Selamat Datang...... - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Annemieke - WaarBenJij.nu

Selamat Datang......

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

21 Februari 2005 | Indonesië, Yogyakarta

Hallo allemaal!

Nou ik ben nu eindelijk in Indonesie hoor! Maar eerst nog even in Thailand rondgetrokken...

We hebben onder andere op een speedboot op de rivier de Mekong gevaren en we zijn naar Laos geweest! Verder de stam met de nekringen bezocht en ik heb een thais zijden pakje laten maken! Heel veel leuke dingen dus!

En toen... Selamat Datang in Indonesie! Het begint al goed, het eerste wat je ziet op het vliegveld in Jakarta is dat de doodstraf staat op het verhandelen van drugs. Verder kwamen we in ons hotel en er was security overal. We werden gefouilleerd en onze bagage werd doorzucht. Help!!! Moet ik hier een half jaar zitten?

Later bleek het allemaal wel mee te vallen, deze maatregelen werden genomen uit nasleep van de bomaanslagen in Jakarta en Bali van enkele jaren geleden. De mensen hier zijn erg vriendelijk en ze vinden het erg leuk als ik enkele Indonesische woorden probeer.

Tja en op Java hebben we ook veel bezocht, onder andere een vulkaan waar heel veel vervelende mannetjes ons spullen probeerden aan te smeren, een soort madurodam in het groot en vandaag hebben we een treinreis gemaakt die de mooiste schijnt te zijn van heel Azie. En het klopte! Terrasrijstvelden gezien en rivieren en heel veel mooie (en lege!) landschappen, wat heel anders is dan de drukte van de stad (de mensen rijden hier als gekken!).

Trouwens, ik hoorde dat het in Nederland veel regende, maar hier ook hoor!! We hebben hele rijstvelden ondergespoeld gezien (en de trein reed gewoon door, door het water.... toch beter dan de NS!)

Nou dit was de update, lieve groeten, Annemieke

  • 22 Februari 2005 - 01:09

    Naäma:

    Hey Annemieke!!
    Nu zijn we echt echt geen huisgenoten meer, haha!! Ik ben nu echt helemaal ver weg van je, maar ja! Ik ben blij dat je het leuk hebt en dat je veel ziet!! Geniet er maar van (doe ik immers ook!).
    Dikke kus!!

  • 22 Februari 2005 - 18:02

    Ellen:

    Nou regen, sneeuw kun je beter zeggen. Het gaat er koud aan toe hier in ons kikkerlandje. Maar beter dan regen.
    Ik weet niet of je je mail ook leest dus daarom maar even via deze weg.
    Hier is weinig veranderd, behalve dat ik nu in groep 7 stage loop. Een verademing. Die kids luisteren tenminste als je iets wil vertellen. Erg prettig.

    Ik heb zo meteen les, dus ik kap ermee.

    De groetjes van Ellen

  • 22 Februari 2005 - 19:50

    Nessun' Idea:

    Hey Annemieke,

    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt. We zijn jaloers op je mooie reisverhalen. Hier gaat alles gewoon z'n gangetje. Lianne woont nu ook op de scharnerweg, tegenover Ellen. En de kamer is erg mooi. We hebben er zelfs al gegeten. Ook verwachten we binnenkort Barb weer terug. Kijken of zij nog iets wilds heeft meegemaakt.

    In ieder geval heel veel plezier daar en heel veel liefs uit Maastricht,
    je jaarclubje

  • 24 Februari 2005 - 17:04

    Karin:

    Ha die Annemieke!
    Echt heel leuk om te merken dat je het naar je zin hebt en je ervaringen te lezen! Hier gaat alles z'n gangetje. Volgende week krijg ik de sleutel van m'n nieuwe kamer. Ik heb zin! De carnavalsfoto's zijn trouwens leuk geworden. Ik zal ze naar je sturen (als ik ze supersonisch heb ingescand.. haha), dan kun je nog even terugdenken aan die gezellige dagen!

    Liefs, Karin

  • 03 Maart 2005 - 09:18

    Nelise:

    Hoi Miek,
    Je vader en oom Gert zijn in een heel wit Nederland aangekomen. Het lijkt wel wintersport hier! Genieten!
    Wij hopen dat je het goed hebt, nu ben je alleen, zonder je mannen! Zet em op en heel veel plezier!
    Hartelijke groeten, Matthijs, Nélise en de kids!

  • 04 Maart 2005 - 14:30

    Vic:

    Hoi Annemieke,
    Ondertussen zijn we hier ook (bijna) ingesneeuwd; het is helemaal winter wonderland! Echt prachtig, maar, toch...... blijf vooral warme verhalen sturen. Keep well.
    Groet van vic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 50287

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 31 Augustus 2014

Wereldreis 2013 - ???

02 Februari 2005 - 06 Juni 2007

Eerdere reizen

Landen bezocht: