Ziek!!!!!! - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Annemieke - WaarBenJij.nu Ziek!!!!!! - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Annemieke - WaarBenJij.nu

Ziek!!!!!!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

05 Maart 2005 | Indonesië, Surabaya

Nou het gaat niet geweldig want ik ben ziek! Heb iets verkeerds gegeten en heb daar nu al een paar dagen last van! Gelukkig heb ik een hele aardige huisbaas en huishoudster die steeds met thee, papaya, rijst en groentes en medicijnen komen aanzetten. Maar het is wel vervelend omdat deze eerste dagen je juist iedereen van de internationale studenten leert kennen (4 Nld en 5 fransen), en ik kan dus niet mee doen aan de activiteiten!

Maar ja ik zal maar over de reis ervoor vertellen om nog iets leuks te melden ;)
Ik heb een wereldwonder gezien!!!! De borobodur, de boeddhistische tempel bij Yogjakarta! Ik kreeg meteen het voornemen ze ooit allemaal langs te gaan, maar ze schijnen niet allemaal meer te bestaan helaas...
Verder ben ik al twee keer geinterviewd door Indonesische scholieren die hun engels moeten oefenen. Wel leuk, ik werd ook meteen uitgenodigd voor een feestje dat ik helaas moest missen omdat ik op dat moment in Bali zat!!!

En Bali is een heel mooi eiland! Wat ook fijn is, al klink ik waarschijnlijk als een cultuurbarbaar, is dat sommige plekken van bali meer europees-westers zijn dan aziatisch, en dat was wel even fijn na een paar weken. Lekkere patat en pizza's is toch weer eens wat anders dan rijst. Maar uiteraard hebben we ook cultuur gesnoven; we zijn onder andere naar twee traditionele dansvoorstellingen geweest. Van eentje werd je bijna doof aan het einde, omdat het 40-delige mannenkoor de hele tijd 'ketjak' brult.

En toen Surabaya, ik woon in een boarding house met nu nog maar 2 andere meisjes, een Nederlandse en een Franse, maar er komen binnenkort nog wat Indonesische bij. Het is op loopafstand van de Universiteit en er is zelfs een (koude)douche en normale wc dus dat is wel luxe! Dus alles gaat wel heel goed, al kijk ik voortaan wel uit met eten!

Nou succes in het ijskoude Nederland, naar wat ik heb gehoord, en ik neem binnenkort de tijd om wat persoonlijkere mailtjes te sturen! liefs Annemieke

  • 07 Maart 2005 - 11:45

    Vic:

    Hoi Annemieke,
    wat sneu voor je dat je nu ziek bent. Hopelijk knap je snel weer op. "Iets verkeerds eten", ja, dat kan snel gebeuren in Indonesie, maar dan ligt het in vele gevallen eerder aan de pogingen om westers te koken (patatjes!) dan aan hun eigen rijsthapjes. (maar te veel rijst is ook zeker niet alles) Succes verder in Surabaya, en eerst: beterschap! Tot gauw.
    Groet van Vic

  • 07 Maart 2005 - 18:02

    Ellen:

    Hoi Annemieke,

    ik hoop dat je je al wat beter voelt. Jammer zeg, maar ik zal vanavond even aan je denken.

    Kus van Ellen

  • 08 Maart 2005 - 19:07

    Lotte:

    Hey die Annemieke!
    En, ben je ondertussen al een beetje beter? maak je maar geen zorgen dat je activiteiten mist, die haal je daarna toch gewoon weer in. Spring erin! Hier in Maastricht alles prima! Ik ben vorige week met een vriendin van me nog naar een 'cocktailparty' van sebastian gegaan, in zijn appartement! Het was echt te gek: allemaal dronken mensen van de Master aan onze fac, in halve gala kledij! Verder ben ik bezig met veel dingen, waarvan enkele: naar Italie gaan (hihi), kijkavonden afschuimen, werken op de fac, veel rondfietsen en niks doen, afspreken enz. Ik kom Wiebe trouwens soms tegen want die woont vlakbij. Maar hij is nu ook in Zuid-Afrika.
    Hee meid, geniet er nog van, van de speciale omgeving, de nieuwe en vooral andere dingen! We mailen later nog!
    Groetjes, Lotte x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 50289

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 31 Augustus 2014

Wereldreis 2013 - ???

02 Februari 2005 - 06 Juni 2007

Eerdere reizen

Landen bezocht: