Studeren aan Ubaya.... - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Annemieke - WaarBenJij.nu Studeren aan Ubaya.... - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Annemieke - WaarBenJij.nu

Studeren aan Ubaya....

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

14 Maart 2005 | Indonesië, Surabaya

Hallo!!!

Nou bedankt voor jullie lieve berichtjes en mailtjes, en het heeft geholpen: ik ben niet meer ziek hoor! Tegenwoordig kijk ik meer uit met wat ik eet... als is dat helaas niet altijd even makkelijk.

Vorige week was mijn eerste lesweek en het was een ware verschrikking. De lessen waren supersaai, geen niveau en ik spreek beter engels dan de docenten. Het is voornamelijk erg vermoeiend, omdat ik wel veel uren colleges heb en toch veel werkstukken moet maken. Hoewel het echt heel bedroevend was vorige week, zie ik het deze week toch weer wat positiever in...

Verder is Surabaya niet echt de meest leuke en interessantste stad, maar toch heb ik wel leuke dingen gedaan! Ik ben naar de dierentuin gegaan met een Indonesisch meisje en ben ook nog met een groepje internationale studenten naar een 'modeshow' (het waren gewoon meisjes die met weinig kleding sexy voor mannen dansten) geweest. Een indonesisch meisje dat we kenden deed eraan mee, dus we hebben haar flink gesteund. Het was ook een soort clubavond met een bandje (met engelstalige muziek!) dus ik heb wel genoten.

En afgelopen weekend met een stel naar Malang geweest, wat ten zuiden van Surabaya ligt. Daar in een heeeeel shabby hotel geslapen met ontelbare insecten. Het is een wonder maar ik geloof dat ik zelfs geen luizen of vlooien heb opgelopen :)
Maar ja in de omgeving van Malang hebben we boeddhistische tempels en watervallen opgezocht, dus dat was wel leuk. Oh en iets fatsoenlijker gegeten, al is het nog steeds wel rijst 2 of 3 keer per dag...

En ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik bij de McDonalds heb gegeten... Jawel, hoewel ik er een uitzonderlijke hekel en afkeer aan heb, is het hier gewoon fijn om af en toe lekker ijs te kunnen eten, en na zoveel rijst snak je af en toe wel naar iets anders!

Maar voor ik het vergeet, ik heb een nieuw adres:
Annemieke van den Heuvel
Jl. Rungkut Mejoyo Selatan
IV / 66 (U-33)
Surabaya
Indonesia

En mijn nieuwe mobiele nummer:
+62 81331022387

Liefs Annemieke

  • 14 Maart 2005 - 12:15

    Audrey:

    Annemieke in de McDonalds, waar gaat het heen met de wereld, haha! Ben blij dat je weer beter bent, volgens mij zou ik sowieso spontaan ziek worden van 3 keer rijst per dag!
    Succes alvast met je tweede lesweek, ik hoop dat het wat minder saai voor je wordt. Mischien kun je eens voorstellen om zelf een college te geven, docenten blij dat ze vrij hebben en de studenten blij dat ze eens fatsoenlijk onderwijs krijgen! Tja, het is maar een idee :-)..
    Veel liefs, x Audrey

  • 14 Maart 2005 - 12:19

    Andrea:

    Jee An, wat heb jij al veel gedaan, zelfs een principe overboord gezet! Waar een verblijf in het buitenland al niet goed voor is :P
    Erg leuk om het allemaal te lezen, zo ben je toch nog dichtbij. Dat deed me eraan denken toch ook maar iets van mij te laten horen. En zodra ik er zin in heb, krijg je een uitgebreide mail.

    Have fun en veel liefs,
    van mij XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 50288

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 31 Augustus 2014

Wereldreis 2013 - ???

02 Februari 2005 - 06 Juni 2007

Eerdere reizen

Landen bezocht: