Dansen op de bar, Karaoke & Bromo!!! - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Annemieke - WaarBenJij.nu Dansen op de bar, Karaoke & Bromo!!! - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Annemieke - WaarBenJij.nu

Dansen op de bar, Karaoke & Bromo!!!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

28 Maart 2005 | Indonesië, Surabaya

hallo allemaal,

nou de afgelopen tijd was heel leuk!

studeren is nog steeds apart hier, ik heb bijvoorbeeld een presentatie van een indonesisch groepje gezien tijdens een vak en er werd een 'spelletje' gespeeld en de winnaars kregen een heel prijzenpakket!!! echt basisschoolachtig! maar ik krijg zo heel goed de gelegenheid indonesische woordjes te leren! en het is vaak toch ook wel grappig moet ik toegeven, vooral als een leraar in slecht engels en met veel handbeweging me de beginselen van strategie probeert uit te leggen en vraagt of ik de introductie van het zeer eenvoudige boek snap....
maar ja ik heb gemerkt dat humor de beste manier is om ermee om te gaan!

en verder, uitgegaan voor de verjaardag van een indonesisch meisje in een heel rare club. er staan barkrukken om tafeltjes en alles is gericht naar de bar en het podium erachter waar een bandje speelt. Iedereen zit dus en kijkt! Beetje saai, maar later op de avond werd het leuker, gedanst op de bar met een heel stel! Was super.

En afgelopen donderdag een karaoke avond gehad, en dan anders dan in Europa. Je gaat met een groep (wij waren met z'n tienen, indonesiers, fransen, een chinees en ik) en je huurt een kamer waar een tv, microfoons en een grote bank in staat en zitten en zingen maar! Wel anders dan eem 'karaokebar', maar wel heel leuk! al is het alleen maar om engelse liedjes te horen. En uiteraard had ik de hele avond de microfoon vast...

En dit weekend naar Bromo, de vulkaan, geweest. De reis ernaar toe was soms best eng. We (ik en een nederlands en een frans meisje) gingen per taxi naar het busstation en daar werden we echt bestormd door 30 mensen die aan ons zaten en ons naar elke bus wilden leiden. Dat was best eng en echt niet leuk. We zijn op de terugweg ook bedonderd met geld, maar dat wordt je eigenlijk altijd wel als 'bule' (blanke). Al spreek je bahasa indonesia, je moet standaard meer betalen want men ziet dat je toerist bent. Is vaak moeilijk en frustrerend, maar je kan er echt NIETS aan doen. dus ben druk bezig met het accepteren ervan...

Maar ja, we zijn dus wel bij Bromo aangekomen en daar bleek er mist te hangen dus we zagen niks. De volgende morgen om 3:00 's morgens een berg opgelopen en vandaar een geweldig uitzicht over de bromo gehad met zonsopgang. Vervolgens zes uur gewandeld, door het gebergte en vervolgens door een 'zandzee' naar de bromo zelf, naar de rokende krater. Was echt heel mooi en de moeite waard, al hielden we er wel een verbrande huid en spierpijn aan over.

En nu behoor ik eigenlijk les te hebben, maar de docent is ziek. Ben niet verbaasd, want elke week worden er wel lessen verzet of gaan ze niet door. Want dit is Indonesie.... maar ik geniet er wel van hoor!

Nou iedereen succes in het inmiddels weer warme Nederland hoorde ik!

Lieve groet, Annemieke

  • 28 Maart 2005 - 10:38

    Arende Tensen:

    Hallo Annemieke, wat een raar idee jij helemaal aan de andere kant van de wereld. hier is het 2e paasdag vanochtend heeft het veel geregend dus niet echt weer om iets leuks te gaan doen. misschien straks als pieternel wakker is dat we wat gaan doen. natuurlijk niet zoals de rest van nederland naar de woonboulevards. Wij zijn zaterdagavond nog naar het golden earing feest geweest op de vennep bij van zanten in de schuur was wel leuk. de zaal ging al om 19.30 open en de band kam al op 22.00 tot 23.30, best wel lang optreden dus. Ik denk dat ik totaal maar 6 liedjes herkende, helaas. niet dat ik een groot fan ben of zo. Hier gaat alles goed Jan heeft vakantie en gaat woensdag weer naar school toe. Pieternel staat nu sinds een paar weken en vind dit helemaal te gek. Verder gaat het allemaal goed met ons, ik hoop dat het snel lente wordt zodat wij lekker in de zon kunnen zitten. Hoe is het bij jou daar, lekker weer en heb je een beetje vrije tijd om wat te zien van de omgeving en de cultuur. Je hebt natuurlijk al een heleboel gezien met je vader en oom gert. Ik schrijf je gauw weer en de groetjes van ons allemaal Marius, Arende, Jan en Pieternel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 50291

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 31 Augustus 2014

Wereldreis 2013 - ???

02 Februari 2005 - 06 Juni 2007

Eerdere reizen

Landen bezocht: